50plus marketing nieuwe stijl Maak het verschil

Wil je inspelen op de vergrijzingstrend in Nederland? En een start maken met 50plus marketing? Dan staan wij voor je klaar! Onze specialisten helpen je graag de juiste doelgroep met het beste aanbod te bereiken.  

50plus marketing : groeimarkt in Nederland

50plus marketing voor

doelgroep

Selecteren doelgroep

De meest gemaakte fout in 50plusmarketing? Dat is om iedere 50 plusser op dezelfde wijze te benaderen. Wij helpen je effectief te segmenteren. 

creatie

Creatie

Effectieve communicatie is onmisbaar binnen marketing. Wij maken campagnes, websites, magazines etc. die boeien en binden. Op iedere leeftijd.

startup

Sturen op resultaat

Wat maakt je marketing effectief? Analyse van de resultaten heeft een belangrijke plek in ons werk. Zodat we  kunnen sturen op een optimaal resultaat. 

Wat maakt 50plus marketing effectief?

Onze bewezen aanpak

We richten ons op de combinatie van generatie & levensfase

Samen met jou brengen we branche specifieke wensen in beeld

Doelgroep insights vertalen we naar effectieve communicatie

De juiste media worden geselecteerd om gericht een specifiek publiek te bereiken

klantervaringOok 50-plussers zijn op te breken in verschillende doelgroepen.

5 STAPPEN VAN 50PLUS MARKETING

50plus marketing is nog steeds een breed en weinig concreet begrip. Waar begin je wanneer je met jouw organisatie wilt inspelen op de toenemende vergrijzing in Nederland? We zetten de eerste stappen op een rij.

1 - Wie wil je bereiken?

Bedenk wie je met je product of dienst echt wilt bereiken. Welke generatie zie je bijvoorbeeld als de perfecte klant? En welke levensfase-kenmerken zijn relevant in jouw markt? Onthoud dat dé 50-plusser niet bestaat, net zoals dat er ook geen definitie van de doelgroep "50-min" te geven is.

Waar we 50-minners verdelen in verschillende segmenten – zoals bijvoorbeeld scholieren, jonge gezinnen, zwangere vrouwen en young professionals – zo kunen we ook 50-plussers segmenteren in verschillende subgroepen. Het verschil tussen de werkende vijftiger, de zestiger die net met pensioen is en de fitte tachtiger is groot.

Het is van belang binnen iedere generatie of leeftijdsgroep een verdere verdieping te zoeken, bijvoorbeeld op basis van consumentengedrag. Een verkenning van de doelgroep en het kiezen van een geschikt segment is een essentiële stap in seniorenmarketing.

2 - Wat beweegt je doelgroep?

Wanneer je een beeld hebt van de beoogde doelgroep, dan is het van belang de drijfveren en motieven van uw toekomstige klanten in kaart te brengen. Wat drijft hen, hoe staan ze in het leven? Willen ze blijven werken, ook als ze de 67 al zijn gepasseerd? Blijven ze kritisch of vinden ze het juist prettig als collectieve keuzes worden gemaakt? Gericht onderzoek (algemeen of gericht op je customer journey) levert veel inzichten op dit terrein.

Download het gratis ebook

Wat kan jouw organisatie leren van de kenmerken van verschillende generaties? Ontdek de kracht van de generation journey: download het gratis ebook met alle informatie.

3 - Wat biedt je product

De senior weet wat er in de wereld te koop is en heeft de afgelopen jaren zo zijn/haar favoriete merken en voorkeuren opgebouwd. Maar merkentrouw is geen vanzelfsprekendheid.

Nieuwe producten die echte meerwaarde bieden worden snel omarmd. Denk aan de snelle opkomst en acceptatie van e-bike, tablets en een politieke partij zoals 50Plus.

Een sterke reputatie hebben vanuit het verleden biedt voordelen. Maar alleen als je aanbod van vandaag bij de tijd is en aansluit op actuele wensen.

4 - Wat is het echte verhaal?

‘Senioren’ houden van ‘echt’; echte mensen, (opr)echte verhalen. Probeer dan ook bij de kern van je verhaal te komen. Wat biedt je product of dienst de doelgroep, wat levert het hen op en wat zijn de positieve, kenmerkende eigenschappen? Bedenk hoe je deze boodschap op een pakkende en authentieke manier vertaalt naar de doelgroep.

5 - Maak een strategisch plan

Combineer nu je inzichten over de doelgroep met de diensten die je wilt leveren. Op welke punten sluit je  naadloos aan bij de actuele wensen en op welke onderdelen is een stapje extra gewenst?

Wanneer het aanbod in orde is, kun je een start maken met de distributie. Met welke boodschap wil je de 50plusser overhalen om voor jouw product te kiezen en welke kanalen zijn daar geschikt voor? Al deze zaken verdienen een plek in het strategisch plan.

Home » 50plus marketing: tijd voor groei