Het aantal 50-plussers in Nederland blijft stijgen. In onze blog houden we u op de hoogte van trends, ontwikkelingen en opmerkelijke berichtgeving.

uniekbo

Seniorenorganisaties Unie KBO en PCOB bundelen krachten

SENIORENORGANISATIES UNIE KBO EN PCOB BUNDELEN KRACHTEN De Unie van Katholieke Bonden van Ouderen (Unie KBO) en de Protestants Christelijke Ouderen Bond (PCOB) willen in de toekomst de krachten bundelen en samengaan tot één seniorenorganisatie voor ouderen in Nederland. Dat hebben de ledenraden van beide verenigingen in november besloten. “We bundelen onze krachten in het…

online shoppen

Online winkelen steeds populairder onder 65-plussers

ONLINE WINKELEN STEEDS POPULAIRDER ONDER 65-PLUSSERS Al jaren winkelt ongeveer negentig procent van de Nederlanders tussen de 25 en 45 jaar weleens online. Het ene jaar net wat meer of minder dan het jaar daarvoor, maar de verschillen zijn vaak niet veel groter dan twee procent. Zo berekent het Centraal Bureau voor Statistiek. Lees meer…

seniorenmarketing

Bureau seniorenmarketing: kies voor de specialist

Enkele populaire producten van tegenwoordig? We noemen slechts de tablet en de hybride auto om te concluderen dat je deze producten niet snel zou associëren met de doelgroep senioren. Maar niets is minder waar. Lees hier waarom seniorenmarketing ook voor jouw product of dienst relevant kan zijn.

mediaconsumptie

Onderzoek Mediagebruik 45-plussers

Hoe gaan 45-plussers om met tijdschriften en tablet? Wat spreekt ze aan en wat juist minder? Over de tastbaarheid van een tijdschrift, leesbaarheid in de buitenlucht en advertenties.

generaties in beeld

50plus marketing: de nieuwe weg naar succes

Het tijd is voor een nieuwe kijk op seniorenmarketing. Als het om 50-plussers gaat, dan liggen er voor merken volop kansen. Maar niet iedere 50-plusser is hetzelfde: generatiesegmentatie biedt houvast.

actiefzw300x300

De cijfers achter Seniorenmarketing

Nederland vergrijst. Vandaag zijn zes miljoen inwoners ouder dan vijftig jaar. In 2025 wonen er zeven miljoen 50-plussers in Nederland. Dat komt neer op de helft van de totale bevolking. Tijd om de cijfers en trends op een rij te zetten.

Segmenteren op leeftijd of generatie?

Ouderenmarketing nieuwe stijl

Hoe speel je als marketeer in op de vergrijzing in Nederland? Focus op alleen leeftijd heeft weinig zin: er zijn nieuwe handvatten nodig binnen seniorenmarketing. En die handvatten kunnen voor ieder bedrijf anders zijn.