Journeys

Maak een snelle start of lees alle informatie.

JOURNEY: DE KRACHT VAN HET KLANTPERSPECTIEF

Hoe ervaart een klant je diensten en processen? Om het antwoord op deze vraag te vinden, investeren steeds meer organisaties in journeys (klantreizen). De journeys helpen motieven en verwachtingen van klanten in beeld te brengen. Zo wordt de basis gelegd voor optimalisatie van proposities en dienstverlening.

Customer journey

Journeys kennen verschillende vormen. Meest gebruikt is de customer journey. Deze geeft weer wat een klant doet en ervaart tijdens het oriënteren, kopen of gebruiken van een product of dienst.

Customer journeys bieden hiermee een micro-perspectief. Er wordt primair gekeken naar de relaties tussen individuele consumentengroepen en een specifieke organisatie.

De customer journey geeft weer wat een klant doet en ervaart tijdens het oriënteren, kopen of gebruiken van een product of dienst. Customer journeys bieden hiermee een micro-perspectief. Er wordt primair gekeken naar de relaties tussen individuele consumentengroepen en een specifieke organisatie.

Generation journey

Diversions introduceerde in 2017 een nieuwe journey-vorm: de generation journey. Deze journey is ontwikkeld vanuit een macro-prespectief.

Bij de generation journey geven we weer op welke wijze generatiegenoten verschillende levensfasen doorleven. Welke invloed hebben gedeelde ervaringen, overtuigingen en voorkeuren van een generatie op de wereld om hen heen?

Patient journey

Tot slot zijn er de branchespecifieke journeys, waarvan de patient journey het meest bekend is. Diversions helpt u graag bij de keuze voor de methode die het beste aansluit bij de vraagstukken van uw organisatie.

WERKEN BINNEN KADERS

Welke journey-vorm je ook kiest, er zijn een aantal vaste kaders waarbinnen we werken. Het is van belang deze scherp in te vullen voor een optimaal resultaat.