Optimalisatie

Voor ons geldt optimalisatie als hét geheim achter de meest succesvolle projecten. Er is altijd ruimte voor verbetering. En door hier actief naar op zoek te gaan kunnen resultaten sterk worden geoptimaliseerd. Zonder grote investeringen.

Bij optimalisatie starten we altijd bij de wensen van de klant.

De basis voor optimalisatie

Bij optimalisatie is het van belang te starten bij de wensen van uw klant. Door in te spelen op behoeften, onzekerheden maar ook gebruiksgemak kunt u een groot verschil maken.

Gericht onderzoek en generatie-inzichten bieden veel houvast bij optimalisatie. U kunt uw boodschap op verschillende manieren vormgeven en verwoorden. Door hiermee te varieren ontdekt u in de praktijk (dus betrouwbaar) wat het beste werkt.

Bij Diversions bekijken we het onderwerp optimalisatie graag vanuit verschillende perspectieven. We stellen een team samen waarin verschillende disciplines zijn vereeningd. Denk hierbij aan een conversie optimalisatie specialist, een communicatiewetenschapper, psycholoog en marketeer.

In onze ervaring een ideale mix om optimalisatiescenario's op te stellen én te testen.

Stap voor stap

Optimalisatie vraagt om een doorlopend proces. Hierbij worden de volgende stappen doorlopen:

  1. de startpositie wordt bepaald en geanalyseerd.
  2. we stellen verschillende hypotheses op. Welke ideeën bieden de beste optimalisatiekansen?
  3. de hypotheses vertalen we naar concrete testen. Zo kunnen we betrouwbaar vaststellen wat het beste werkt voor u.
  4. zijn de testen afgerond? Dan worden de learnings breed doorgevoerd. Dit leidt tot een nieuwe startsituatie.

Kijk verder dan de verpakking

Bij optimalisatie is het van belang een programma te starten en niet te stoppen na een incidentele test. Werken op structurele basis zorgt voor een besparing op kosten en verhoging van rendement.

Dit is overigens niet alleen onze ervaring. Onderzoeksbureau Econsultancy toonde in een onderzoek aan dat bedrijven die op structuele wijze werken aanoptimalisatie  dubbel zoveel kans hebben op succes.

Bij de ontwikkeling van een optimalisatieprogramma werken we graag nauw samen met uw eigen team en/of vaste leveranciers. Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Begrijpen en bereiken

Welke generatie wilt u beter begrijpen en bereiken? Neem contact op voor een kennismaking. Wij verkennen graag de mogelijkheden met u.